fredag 1 juni 2012

Tankar kring bloggandet

Jag satt just och tittade tillbaka i min blogg, och kunde konstatera att jag snart bloggat i ett halvår. I början skrev jag aktivt varje dag, och ibland till och med flera inlägg på samma dag. Nu på senare tid har det blivit lite mindre och det är så jag vill ha min blogg. Jag skriver när jag känner för att skriva, eftersom det då är som roligaste att blogga.

Orsaken till att jag startade min blogg, är mestadels för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på vad som har hänt under åren och minnas olika stunder. Delvis också för att nära och kära, som jag inte träffar dagligen, ska veta vad som är på gång här hos oss. Sen om någon annan får ut något av min blogg, eller tycker att den är intressant att följa, är bara ett plus. Jag använder mig mer än gärna av bilder när jag berättar, eftersom en bild ofta säger så mycket mer än en text gör. Hur länge jag kommer att blogga, det vet jag inte, utan jag skriver så länge som jag känner för att göra det.

Ni andra som bloggar, varför bloggar DU?

Google-bild

1 kommentar:

  1. Jag bloggar av samma orsak som du, för att kunna se tillbaka och för att hålla olika personer uppdaterad om vad jag sysslar med. På något sett så är det för mig mycket lättare att hålla en "officiell blogg" än att skriva en dagbok för mig själv, den lämnar bara.

    SvaraRadera