onsdag 12 juni 2013

Lösglass o borttappad plånbok

Gårdagen var en bra dag! Redan från morgon kom ett samtal med goda nyheter gällande jobb och hösten. Mer om detta i ett senare skede...

På kvällen styrde Leon o mamma kosan mot Nykabi. Årets första lösglass avnöjts så passande tillsammans med Jennifer o Vincent.







När jag sen skulle köra hem från Nykabi, satte jag i all min tankspridhet, min plånbok på biltaket när jag körde iväg och där stannade den inte länge.. tyvärr. Hann bara till torget innan jag märkte det och körde tillbaka. Men på knappt fem minuter var den spårlöst försvunnen. Körde några varv och slutligen gick jag med vagnen den korta streckan mellan Jennifers hus och torget men ingen plånbok .Trodde det värsta och hann spärra alla kort. Men turligt nog var det en ärlig person som hittat plånboken och tog kontakt med mig redan igårkväll. Så nu är plånboken hemma igen och jag fått mig en lärpeng.


Gårdagens konstateranden: Sätt aldrig plånboken på biltaket! Länge leve ärliga personer! och lösglass kommer bli sommarens godis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar