fredag 27 juli 2012

Somna utan gråt

Leon sover bra och någotsånär regelbundet på dagarna nuförtiden, men ofta när vi ska lägga honom för natten så är det kämpigt värre. Ibland skriker han tills han i princip somnar av utmattning eller så ligger han bara och vrider och vänder på sig i timmar före han får tag i sömnen. Jag kan tänka mig att det beror på tandkli eftersom han håller på att få tänder nu som bäst. Vi lägger honom ofta vid 9-tiden och ibland somnar han inom 30 min medans andra gånger håller vi på i timmar, en gång till halv 1...

Nåja, jag ska iaf ta och läsa en bok som jag fick av Leons faster i julklapp. Nämligen "Somna utan gråt" av Elisabeth Pantley, i hopp om att man skulle få några bra tips.


google-bild

Jag kan tänka mig att värmen här inne i vår lilla tvåa inte hjälper till precis heller, men som det ser ut nu så kan den biten ordna upp sig här inom kort... :)

2 kommentarer: