lördag 29 september 2012

Barnsäkrat

Idag har vi köpt trämaterial som vi ska göra en grind av. Grinden ska vi ha runt vår spis i vardagsrummet så att Leon inte slipper dit. Vi har redan märkt av att han mer än gärna leker nära spisen, och med tanke på hur varm den blir när vi eldar så är det inget roligt att behöva stå där och vakta hela tiden. Sen när han börjar ta upp sig, för att sedan börja gå, så behöver vi ju grinden ännu mer. Så den har pappa jobbat på hela dagen.

Vi har också beslutat att vi inte gör något tv-rum av det lilla rummet som kommer bli Leons rum senare. Vi kommer istället, redan nu, göra det till Leons rum, även om han fortfarande sover inne i vårt sovrum. Därmed får jag fritt börja planera hur inredningen ska se ut i det blivande pojkrummet. Gissa om jag är glad? :D Så ni vet ju vad jag har gjort hela dagen... Suttit och googlat barnrums-inredning! Och hjälp vad många möjligheter som finns! Vet inte var man ska börja. :)

Nu ikväll ska jag och Toffe på bio tillsammans med Dennis och Karin. Leon har jag redan fört till farmors och farfars. Det är längesen vi varit på bio senast, så det kommer bli roligt! Filmen vi ska se är The bourne legacy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar