tisdag 8 januari 2013

Mammaledighet o jobb

Det börjar gå på de sista dagarna av min mammaledighet (eller vårdledighet är väl den rätta benämningen nu). Jag har fått jobb på det äldreboende,  jag jobbade på sommaren 2011. Det handlar om ett varierande antal skiften/månad nu under våren. Jag kommer främst att jobba kvällar och helger, så att vi på det viset inte behöver sätta Leon i någon dagvård. Utan det är pappa och delvis Leons farmor som får sköta  om honom de dagar jag jobbar. Mitt första skifte är nu på fredag! Det kommer bli spännande och roligt. Det är ju ett bekant ställe eftersom jag jobbat där förut, men spännande är det ju eftersom jag inte jobbat på ett år. Jag tycker det är en lämplig start tillbaka in i arbetslivet; Delvis jobba, men också få vara hemma med Leon. Perfekt! Ser fram emot denna vår!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar