tisdag 1 januari 2013

Ett nytt år


2013 - Vad kommer vi att minnas det året som?


Året 2012 måste jag säga att har gått oerhört snabbt. 13 januari påbörjade jag min mammaledighet (en vecka tidigare än tänkt, på grund av mitt då för höga blodtryck). Jag minns att jag tänkte att jag kommer att vara mammaledig i en evighet. Men denna evighet visade sig gå väldigt snabbt. Sen Leon föddes i mars har tiden och månaderna gått otroligt snabbt. Han blev en månad, två månader... fem månader och i övermorgon blir han hela 10 månader. Vart har tiden gått? Vi har ingen bebis längre, utan en snabb lillkille som är överallt, både högt och lågt. Glad och matfrisk är han också. Nattsömnen har varit det vi kämpat med mest dethär året, men kan ni tänka er. Han började det nya året med att ge sina föräldrar en hel natt av sömn. Från halv 12 igår kväll sov han nonstop till kl 9 imorse! Det är vi inte bortskämda med här. Jag tror han var han trött efter allt bus med Wiliam kvällen innan, eller så är det här hans nya grej för året. (Jag hoppas på det sista). :)

Summa sumarum, har dethär året varit det bästa någonsin! Tack vare Leon och allt vad han gett/ger oss. Det är så härligt att se honom växa och utvecklas för varje dag som går. Men stundvis har detta år också varit tung. Det är en stor omställning i livet att bli mamma. Egentid är kanske det jag saknat mest. Sen har jag aldrig sovit så lite som jag har gjort nu, under året 2012! men vad gör det... nu i efterhand har man nästa glömt hur jobbigt det kan vara.

Jag känner på mig att 2013 kommer bli ett bra år. Det har potential för det i alla fall! Med detta önskar jag alla ett gott nytt år!

Det går undan med denhär bilen. Man kan till och med springa då man håller i sig i den. :)

Klättrar ur matstolen och upp på bordet så fort mamma o pappa tittar bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar