lördag 17 december 2011

BB-besök

På eftermiddagen var vi på besök till bb, tillsammans med tre andra par från från vår föräldrakurs. Det var väldigt intressant! Först fick vi lyssna till en barnmorska som berättade allmänt om hur det känns när själva förlossningen kommer igång, när man ska komma in till bb, alternativ till smärtlindring, pappans roll under förlossningen osv. Sen gick vi på en rundvandring och fick bla bekanta oss med själva förlossningsrummet. Toffe och de andra karlarna provade på lustgas, och började känna sig lite roliga. ;) Avslutningsvis fick vi se en liten pojke som var född i torsdas, och därmed tre dygn gammal. Jättesöt! :) Kan knappt fatta att man själv kommer ha en så liten en om drygt två månader. Ofattbart. Jag tyckte det var givande att ha möjligheten att göra ett sånthär besök. Iaf jag känner mig lugn av att veta vart jag kommer att komma, och lite hur det går till/kan gå till när dagen d kommer. Iofs känner jag ingen nervositet för förlossningen ännu.. men det lär väl komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar