onsdag 21 mars 2012

"Ensam hemma"

Har inte bloggat på några dagar nu ser jag. Inte för att jag inte skulle ha haft tid eller så, det är nog mer så att jag inte kommit mig för att skriva.

Nåja, från och med denna vecka är jag "ensam hemma" eftersom Toffe har börjat arbeta igen. Det har gått riktigt bra. Jag hinner bra med allt jag vill och har lust med att göra eftersom Leon sover bra både på nätterna och dagarna. Känns som att vi samarbetar riktigt bra här. :) Men några rutiner har vi ännu inte hunnit få. Jag har svårt att säga när och hur ofta han ammar, eller när han sover eftersom jag bara anpassar mig efter honom och hans behov. :) Ena dagen är inte den andra lik.
Vi har de senaste dagarna ofta varit ut med vagnen. Leon sover jättebra i vagnen och idag lämnade jag honom ute en kort stund för att sova på terassen.

                         Eftermiddagspromenad. :)

I söndas var Leon första gången på besök till farmor och farfar som bjöd på lunch, sen på eftermiddagen  var vi en sväng till Bennäs för att fira hans faster som bjöd på ett försenat födelsedagskaffe. Leon var nöjd och sov nästan hela tiden. Men när födelsedagskaffet serverades ville han vara med på ett hörn. :)


 
                                             Leon första gången på kalas.

3 kommentarer:

  1. He noo ba ti följ hans viljo ti byri me haha :) Börja väl med riktiga rutiner vi åt Elias först tå an var 3-4 månader. Sku ha vila amm Elias jätteläng jag,men tå blev an ju sjuk tå an var 6 vikor,så he sket se. Tyckt e va jättemysit annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, he e väl no så me rutiner. Di komber sakta men säkert. :) Jo, he e så mysigt at amm så ja hoppas e ska ga bra å at ja har bra att ge en bra stund till. :)

      Radera
  2. Ja hadd ju riktit överflöd me mjölk ja haha,nästan så e va smärtsamt :P Men tå an hamna in på barnavdelningen tå an hadd RS-virus så sina mjölken,så tå an kom hejm igen så hadd it ja na ti ge an :( Så fruktansvärt,ha sluta ju ti andas jä hejm tå vi lag ner an.. Usch!

    SvaraRadera