fredag 27 januari 2012

4 veckor kvar!

Min dag började med ett besök till mödrapolikliniken för ultraljud och CTG-kurva. Det var kul att få se bebis igen en gång på ultraljudet. Denna gång zoomade läkaren bl.a. in en hand och ansiktet där man kunde urskilja ögon och mun. <3 Han uppskattade att bebis väger ca 2390 g just nu. CTG-kurvan togs två gånger på mig eftersom läkaren tyckte att rörelserna var något få på den första, men efter den andra kurvan så var det inga problem. Barnets huvud hade inte fixerat sig ännu, så jag ska på ett till ultraljud i v 39. Det börjar närma sig nu. :) Bara 4 veckor kvar till mitt beräknade datum.

På eftermiddagen for jag en sväng till jobbet och hade ett litet "avslutningskalas" med barnen och personalen där. Alla barn var jätteglada när jag kom på besöket och det slog mig hur mycket jag faktiskt kommer att sakna dem. :')  Det var faktiskt ett barn som föreslog att jag kunde komma tillbaka till jobbet direkt efter att jag har fött barnet, så får barnet börja på Eftis direkt.  Det kanske vore något.. ;)

                         Jag och magen idag, v 36+0

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg topp do har på bildn! :) Vann ha do hitta an?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Vet do, hande har ja faktiskt hadd i skåpi i ca 2 år. men ja hitta an för nan dag san å märkt at han gick bra at använd fastän den gravida magen. :) Han bodar vara från Seppälä tror ja. :)

      Radera