fredag 13 januari 2012

Sjukskrivning

Idag var jag på rådgivningsbesök igen. Orsaken till detta var att mitt blodtryck hade stigit i måndast när jag var på kontroll och därför fick jag en ny tid till idag. Det visade sig att mitt blodtryck hade stigit igen en gång och därför blev jag sjukskriven ända fram tills mammaledigheten börjar. Så nu är det vila, vila och åter vila som gäller. Som tur är har vi inga planer för helgen så det blir att ta det lugnt bara. Jag ska och kolla blodtrycket igen på måndag så jag hoppas att det har sjunkit tills dess. Det som är synd är att jag inte hann ha någon avslutning med personalen och barnen på Eftis, men jag tänker (bara hälsan tillåter det) åka dit någongång i mitten av veckan för att kalasa lite med dem och få säga hejdå. Jag kommer att sakna mitt jobb, har trivts så bra där. Men nu är det bara att fokusera på att jag själv och magen har det så bra som möjligt. Det är det viktigaste. :)

10 kommentarer:

  1. Högt blodtryck är inget att vilja ha. Se till att vila ordentligt!

    Jag hade också högt blodtryck som ledde till lindrig havandeskapsförgiftning och därmed igång sättning.

    SvaraRadera
  2. Okej! I vilken vecka fick du högt blodtryck? Minns du hur högt du hade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I vecka 36 tror jag det blev högre, 130/90 eller något ditåt. Som högst dagen före, igång sättningen, hade jag 150/130. Allt för högt, då fick jag börja äta blodtrycksmedicin.

      Radera
  3. okej. Jag hade idag 135/96. Och jag är i vecka 35, så jag ska verkligen försöka ta det lugnt och vila allt vad jag bara kan. Blev du igångsatt i v 36 eller var det senare?

    SvaraRadera
  4. Ja det ska du nog göra! Så ska vi hoppas det blir lite lägre! :)

    Jag blev igång satt först i vecka 39+3 så jag "klarade" nog mig en bra stund med högt blodtryck. Men usch vad jag hade ont i huvudet och var trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, bra att få höra nån "ur verkligheten" berätta lite om saken. Jag har googlat runt en massa för att få reda på något så. :)

      Radera
    2. Det tyckte jag också var skönt, diskutera med någon som endera varit med om liknande eller var i samma situation! :) Ha en bra dag Tanja!

      Radera
    3. Jepp, tack desamma till dej! :)

      Radera