fredag 17 februari 2012

Ändrat BF

Idag var jag och Toffe på ett extra ultraljud. Det var eftersom vår bebis hade beräknats väga lite i mindre kant när vi var på förra UL, så gav läkaren oss en ny tid. Bebis vägde nu ca 2800 gram och efter en del omräkningar flyttade läkaren fram BF till 2 mars, vilket ursprungligen var vårt första datum som vi fick i v. 12 men som sedan ändrades i v. 20. Så om det stämmer är det nu två veckor kvar till beräknat. Känns lite märkligt att BF kan ändras såhär pass sent i graviditeten, man tycker att de borde kunnat räkna ut tidigare det "rätta datumet", men kanske det kan vara såhär. Nåja, det är iaf ingen fara med detta. Bebis kan endå komma när som helst, och jag har hela tiden haft en magkänsla på att det kommer bli ett marsbarn hursomhelst. :) Bara att vänta och se när något börjar hända.

Mitt blodtryck hade tyvärr gått upp en del också, vilket resulterade i blodtrycksmedicin och inköp av en blodtrycksmätare så jag kan kolla mitt blodtryck ca 2-3 ggr/dag. Det är bara nu att hoppas på att medicinen ska göra verkan, så att blodtrycket ska hållas stabilt denhär sista tiden. Fick en ny tid till mödrapolikliniken nästa fredag, men jag uppmanades att komma in på kontroll innan det ifall jag börjar känna mig konstig eller ifall fosterrörelserna minskar.

Nu ska resten av kvällen spenderas i soffan i sällskap med en stor godisskål. :) Är ensam hemma eftersom Toffe har ishockeyträning ikväll så. :) Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar