tisdag 7 februari 2012

Huvudvärksdagen

Igår när jag vaknade kände jag mig väldigt tung i huvudet. Jag tänkte att det säkert går över och eftersom jag inte hade något speciellt program så vilade jag hela förmiddagen och eftermiddagen. När inte huvudvärken gick om kastade jag in en panadol och gick och lade mig. Efter att ha sovit ca 1 ½ timme på eftermiddagen fanns fortfarande värken kvar och blev bara värre. Jag kände mig också lite yr. Eftersom mitt blodtryck har varit lite väl högt så tänkte jag att det kanske hade med det att göra. På kvällen ringde jag till bb, och de sa att jag skulle komma in på koll. De tog en lång CTG-kurva på mig, och allt visade bra. Bebis busade och rörde sig jättemycket. En del sammandragningar registrerades men det var inget som jag kände av. Blodtrycket visade sig också vara bra. Så det var jätteskönt att veta att allt var okej med bebis. Antagligen var det någon form av migrän som jag hade, så jag uppmanades att vila och dricka mycket. När jag kom hem tog jag ytterligare en panadol, somnade och sov från 8 till 10 på kvällen. Sen tittade jag lite tv, för att sen gå och sova ca halv 12 tiden. Och nu har jag sovit hela natten. (Otroligt hur mycket man kan sova egentligen) :P Och huvudvärken (migränen) är borta!

När jag var på bb, passade jag också på att lägga ett öga på almanackann de har upp över hur många barn som fötts där just den dagen, och igår såg jag att det hade fötts 5 pojkar och 2 flickor. Många barn det på en och samma dag! :) En av pojkarna visade sig vara det första barnet, som ett par ur vår föräldragrupp hade fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar